appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

2022 november eleje

2024. március 30. 18:48 - appasztorik

 2022-11-01

Délelőtt temetőztünk a sógornőmmel. Még délben sem ment 10 fok fölé a hőmérséklet. E miatt, úgy döntöttünk Attilával, sétálunk egyet az átkötő partján.

A vízállás 350 cm. A betonban vastagon áll a zöld fonalas alga. A sulyom süllyed le. Vannak a nádban beállások. Gondolom valaki, kishallal csukázik. Vannak a nádba becsúszás nyomok. Nem tudom, - miféle állat lehet? Pikkely, fej maradvány nincs. Vékony körömnyomok látszanak. A vidrának talpnyomata is lenne. Bár lehet, hogy mikor csusszan vissza a vízbe, a talplenyomatokat megsemmisíti. A víz sötét. Zöld színe nincs. Valószínűleg oxigén hiányos állapot kezd kialakulni. A Keleti-főcsatorna felőli oldalon a víz alacsonyabb. Ha lenne környezetvédelem, akkor a Nyugati-főcsatornából átöblítenék az átkötőt. Kisodorná belőle a sok bomló növényt. A Keletiben kap friss víz utánpótlást. Igaz, a halak többsége kiúszik a Nyugatiba. Ami az átkötőben marad, az úgy járt. A törpék biztos túlélik, csak nagyon kotu-ízűek lesznek. 

 2022-11-04

Pityu szombat, vasárnap volt Veresmarton. Csónakból horgászott. Első nap fogott egy kis csukát. Másnap egy csukát és süllőt. A víz nem elég hideg, a partról sem fogtak a kishallal csalizók sem. Nem sokan horgásztak.

Megtudtam Ábelka anyukájától, hogy hétfőn délelőtt voltak a fiúk horgászni, a Balázs-éren. Nagyon örültek, mert 15 halat fogtak. Zsuzsa tenyérnyieket mutatott. Azt mondta nemcsak  kárászok, de harcsa is, meg keszegek, és küsz is. Olyan nagy küsz ritka, de sosem tudhatjuk.

Kedd. Attila kitalálta, hogy keszegezhetek, de Ő perget. Na, pergettem én is. Ott volt egy nyíregyi cigány vállalkozó. Három fiú, meg egy idősebb. Az idős egyből jött a kérdéssel: nem tudtok adni egy kis tápot?. Otthon maradt. Mondtam, ez a szatyor műcsalikkal van megrakva. Fogtak keszeget, meg sügért. Hamar elmentek. Nem akadt annyira, mint amennyire gondoltam. Én cserélgettem a mű csalikat. Egy sulymoson húztam a körforgót, mikor akadozott. Megpöcögtettem, mire egy félkilósnyi csuka méltatlankodva, elengedte a műcsalit. Olyan finoman pöcögtette, hogy meg nem fordult a fejemben, hogy az hal. Amikor mindenre bevágok, akkor bezzeg akadó, és többnyire oda is szakadok. Erre szoktam kapni a kioktatást, - a pirickán éreznéd, hogy hal! Eldobtam keresztbe. Szépen hoztam, két sulyom között. Már nem is figyeltem oda. Azt figyeltem, hová fogok dobni. Valami csobban előttem, hát egy 30 dekás körüli csuka felugrott a körforgó után. Eldobtam jó messzire. Hagytam süllyedni, majd megindítottam. Két tekerés után megállt. Jól berámoltam neki, mert messze volt. Nem mozdult. Emeltem rajta, mire lomhán rugdalt. Meghúztam fölfelé, mire két kiugrással válaszolt. Olyan 0,9-1 kilós csuka lehetett. Szép komótosan pumpáltam magam felé. Jött is, de egyszer-csak indult a nád felé. Mellé, az Én oldalamban, de erőszakosan elhúztam onnan. Nézek a szákért, hát a töltés tetején fekszik hosszába. Attilának sem tudtam szólni. Ő már az alsó betonban dobált. Egyedül kell megoldanom. Kezdek hátrálni, ezzel persze húztam a halat a part felé. Visszamentem, a kezemben a szákkal. Ez hiba volt, mert közben a zsinór meglazult. Letettem a szákot a bal kezemhez a nádra. De, hol a hal? Veszem fel vele a kontaktust. Látom, hogy az Én oldalamon van, egy behajlott nádasban. Megpróbáltam magam felé húzni. Ezt zokon vette. Felugrott, és már nem is volt a szájában a villantó. Tettem gumihalat. Na, a lábam előtt lévő sulymosnál, megemelgettem. A sárgás szín szépen látszott. Egyszer-csak nem látszott. Bevágtam, hát a 30 dekásnyi csuka kapta el. Ahogy emeltem lerázta magát. Attilának volt egy rávágása, egy kis vízinövényesnek a baloldalán. Később nekem is a jobb oldalon. 

Más hírek. Irénke szerdán a vasút melletti árokban fogott 11 halat. Mind kárász.  A többi kicsi volt. Mind megsütötte. Caca nem nagyon evett (nem szereti a halat). Irén asszonynak elég volt vacsorára.

Caca tegnap délután kiment a kenyérgyárira. 7 méteres spiccel. Szép törpéket fogott. Volt egy méret alatti ponty, és vagy 10 keszeg. A legnagyobb, olyan 20 dekás lehetett. Mindenki fog, csak Mi nem. Így jártunk. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr9418367297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása