appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

2022. október 7, 9.

2024. március 10. 09:06 - appasztorik

2022-10-07  

Nagy pakolásban vagyok, mert Gyimka lányom szerdán jön haza Hollandiából. A szobája raktárrá vált, tömve horgász cuccokkal, meg minden mással. Szóval eltüntetés folyamatban. Átkerül arra az egy hétre hozzám, meg Attilához. Hallottam tegnap, az egyik busz sofőrtől, aki Tiszaújvárosba jár, hogy a polgári hídnál nagy halat fogott egy ember. Kérdem: zavaros a víz ott is. Zavaros. Milyen hal volt? Erre mutat Nekem egy 70 centis hosszúságot. Milyen fajta? Hát, Ő nem tudja, de nagy volt. Sokáig kínlódott, amíg megszákolta. Úgy gondoltam (nagyon helyesen), hogy megnézem a tetthelyet. Megyek a 36-oson, hát ott van a parkolóban Lajos Toyotája, és Karcsi Fiatja. Na, akkor itt hal is van. Ezt inkább Karcsi miatt gondoltam. Az úthoz közelebb volt Karcsi, cirka 20 méterrel bentebb Lajos. Ő már pakolt össze. Hozott is Karcsinak egy tenyérnyi e.kárászt. Volt egy kisebb, de azt visszadobta. Itt a népek többre tartják az élet tiszteletét, mint a törvényt. Karcsi mondta, hogy nem nagyon eszik a hal, pedig reggel kilenctől kin van. Vagy 8 hala volt. Míg beszélgettünk azért fogdosott. Mondta kettőkor megy haza. Elvisz vagy nyolcat, a többit visszadobja. Mondtam, ne tegye. A régi kolléganőmnek elviszem. Hát ez is törvényszegés, mert elajándékozni is tilos. Na, megörült ötletemnek. Vidd az egészet, legalább Nekem nem kell halat pucolni. A 15 hal 1,98 kg volt. Kimentem a Nyugatihoz. A híd felett horgászott egy spori. Nemrégen dobta be, a szerelékeit. Voltak csipogások, majd egy jó kapás. Bevágott és, egy 60 dekás dévért fogott. Közben a kishalát is kapta valami, de nem akadt meg. Hamar vágtam be, - mondta. Sügér lehetett, mert nem volt fognyom. Na, megnéztem a stéget. A víz alacsony. A csónakból kimeregették a vizet. Hát ide kinézhetem volna, de ez már nem opció. Holnap kimegyünk. Lehet hamarabb, mint ahogy szoktuk.

 2022-10-09

Kezdődött azzal, hogy ebéd után jutott eszembe, hogy nincs csonti. A bolt délig van nyitva. Na, majd bemegyünk a Kacsás-tóhoz. Nem nagyon reménykedtem. Már csak szombat vasárnap vannak nyitva. Meglepően sok horgász volt. A sarkon ott ült Pesti Lajos. Vadvizekre nem jár. Azt mondja. Ide kibiciklizik. Ha esik, akkor el lehet bújni az eső elől. Nem csúszik a part. Természetesen nem volt csonti sem, meg giliszta sem. Kifogytunk, mondta a fiatalember. Kifelé jövet Lajos adott. Rám beszélte még, hogy vigyek apró szemű konzerv kukoricát. Hiába mondtam, hogy az éren valamiért nem eszi a hal. Sose tudni, - mondta. Bebizonyosodott, hogy jól tudtam. Meg sem pöccintette. A déli ágon, ott ült Marian, és Pisti. A Karcsi autója, ott állt a parkolóban. Indultunk az északi oldalra. A fák alól kiabál Karcsi: helló. Kérdeztem: mit keresel Te itt? Azt mondtad mégy almát szedni, a szedd magad akcióban. Nem úgy alakult. Három ládával tudtak összeszedni. Nem csodálom, hogy elvitték. 100 forint volt egy kiló, és 50 a hullott. Most fogott egy kis kárászt. Menjetek oda, ahol szoktam horgászni. Be van etetve. Átjöttünk ide. Ott egy kapás sem volt. Na, próbálkoztam a hellyel. Semmi. Etettem a növényzet másik oldalára. Attila fogott bodorkákat. Én kis e.kárászt. Kis idő múlva jött Marian, és Pisti. Ott hagyták, mert egy kapás volt csak. Mondták, hogy mikor Ők kijöttek, ott volt Gyula, de elment, mert 3 kis kárászt fogott csak. Mondtam, hogy Karcsi innen ment el, most az út mentén ül, az unokájával. Erre Ő. Nem ülnek ott Karcsi bátyámék is elmentek. Annyira nem eszik itt se a hal, vigasztaltam Őket. Mi úgy döntöttünk, hogy maradunk ötig. Marianék elmentek hamarabb. Három pici keszeget fogtak, meg 2 kis kárászt. Mondtam: könnyű halat fogni, mikor nagyon eszik. Ez a kihívás. Nevettek rajta, hogy nekik elegük van. Egy napja süllyed a légnyomás, csak van ebben valami. A víz nagyon tiszta. Kevesebb benne a zöld alga. Nem zavaros, ami azt jelenti, nem turkálnak a halak. Hát nem is nagyon ettek. Attila fogott 8 bodorkát, 22 deka. Ebből egyet, a legnagyobbat az Én botommal, mikor vittem egy kis kárászt a haltartóba. Én egy 3 dekás naphalat. Egy 4 dekás bodorkát, és 4 e.kárászt, 36 deka. Ennyi a történet. Ma megkíséreljük megint. Lehet hamarabb kellene kimennünk. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr6818350143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása