appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Még mindég –’22. augusztus

2024. január 27. 17:52 - appasztorik

2022-08-20

Reggel kimentem a dobi hídhoz. Megint vágtam a növényzeten, A baloldalon húztam ki a növényzetből, hogy könnyebb legyen szákolni. A nagyon sűrűszemű fej van fenn a száknyélen. Ugyanis az úszós  szerelék apró ólma átcsúszik időnként a háló szemén és a hal vergődése közben átfordul többször, és gubancolni kell. Na, gubancolok Én, e nélkül is eleget. Csak az a baj, hogy a víz nagyon megáll a szákban. A folyóvíz nyomja. Sok benne a víz, és nem lehet kiemelni a halat. Ülve könnyű kivenni, mert a lábán a száknyelet kicsúsztatja az ember. De guggolva, mi közben a másik kézzel fogom a botot, nem egyszerű. Kicsit lejjebb engedve a fejet a hal kiúszik. Aztán szákolni kell még egyszer. Aminek meg van az a következménye, hogy elmondhatom: sokat kellett szákolni. Ez inkább bosszantó. Van másik fej, aminek kicsivel nagyobb a szem mérete. Kezdtem a fenekezővel. Voltak kapások, de igazából egyszer sem görbítette meg annyira a spiccet, hogy bevágjak. Volt nálam egy kapásjelző, amit nem használtam, vagy 15 éve. Feltettem. Kis idő múlva emelte, de már görbítette a spiccet is. Négy-öt dekás törpe volt. Jöttek újra a pöcögtetések. A bot hegyén látszott, hogy van valami esemény, de a jelzőt nem húzta meg. Érdekes módon a fenekezővel találtam egy mélyedést. Ebben nem volt kapás. Lehet, lakik benne valami nagyobb jószág. Volt is előttem egy olyan jelenség, mint amikor sodorvonal alakul ki. Csak látszott, hogy menekülnek a halak. Mellé a horgászat során többször nem fordult elő. Így aztán elkezdtem a bolóval horgászni. Már régebben kihúztam négy méterre. A fenekezőt összeszereltem. Megszórtam a pályát. A küszök azonnal jelentkeztek. Kénytelen voltam lemondani a csontival való horgászatról. Állandóan pattogtatták az úszót. Félbevágott tengerivel adtam elő. Az egész tengerit pillanatok alatt leverték. A féllel fogtam nagyobb küszt, és apró bodorkákat, de jöttek jobb halak is. Arra gondoltam, hogy szerelek 5 grammos nyalóka úszót. Ennyi súly hamarabb átviszi a küszök által megszállt rétegen. Majd kiderül mennyire igaz az elméletem. Végül is egészen jól fogtam. Nyolc hal volt 91 deka. Ebben volt két törpe. Egy e.kárász, dévér (2). Karika, bodorka, és bagolykeszeg. Volt még 11 hal. Ezek súlya 15 deka volt. Két kis bodri, egy törpe, és a többi küsz. Még a híd lábánál, a túloldalán megkapargattam Zolinak a hínárt. Panaszkodott, hogy amikor veszi ki a fíderes cájgot beleakad. Az úttörő ahol tud segít, tartotta annak idején a mondás. Most ezt a feladatot biztos megkapták a cserkészek, de nem tudok róla, hogy itt lenne egységük. De, félre téve a sutkát, mert ilyen dógokkal nem illik viccelődni. Még a délelőtt folyamán hazamegyünk Vasváriba. Tegnap nem kaptam csontit. Azt mondták majd délután jön meg. Majd beszélek Gyulával, hogy adjon egy doboznyit. Ő tenyészti magának. Kertes házban lakik megteheti.   -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr7818312653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása