appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Augusztus közepi történetek (2022)

2024. január 26. 05:54 - appasztorik

2022-08-16

Vasárnap kicsivel hamarabb mentünk, de nem kezdtük hamarabb a horgászatot, mert pakolgattunk. Az Audis Laci ott volt, meg a fiatal pár is. Igen siralmasan indult a dolog. Sok kapás, hal meg semmi. Folyamatosan dobáltam kicsi kajákat, és bizakodtam benne, hogy megindul. Aztán túrások látszottak is. Sőt e.kárászok felnéztek. Mintha kíváncsiskodnának, hogy ott ülünk e. Laci megunta. Azt mondta, ami nem megy, ne erőltessük. Kis idő múlva jött a házaspár is. Volt 4 jobb törpéjük, és öt kárász. Pisti megy kedden a 14-es rendelőbe. Lehet be is fektetik, ha szükséges másik stent beültetése. Egy ideig nem jönnek. Elköszöntek. Mi pecáztunk tovább. Aztán csak megindultak a halak. Attila fogott 17 vegyes halat, volt benne 1 kicsi kárász. Ez volt 25 deka. Én 7 vegyes halat fogtam, 15 deka. Ehhez 13 e.kárász jött, ami 82 deka volt. A 4 legkisebb, cirka 4 deka lehetett. Meg voltam elégedve, az egy heti haltalanság után. Hétfőn aztán nagyot alakítottam. Úgy döntöttem, hogy a dobi hídhoz megyek. Nem viszek csak egy fídert, hogy el ne csábuljak. Reggel állok ki a kocsival. Az ajtó csukódott, és jól fejbe vágott, mire Én oldalra kaptam a fejem. DE, akkor még nem voltam a kocsiban, és még jobban beütöttem a fejem, csak most a jobb oldalát  Ez adott egy alap hangulatot. Ahogy pakolgatok, látom a süllő szépen hajtja a küszüket. Süt ki a nap, rabolgatnak a balinok is. Még kisebb harcsa puffanás is volt. A nádasban ponty loccsant.  Jöttek előttem a buborékok. Elég optimista voltam. Fölfelé dobtam, mert Sanyi úgy tanította. Csalitüskére tettem a kukoricát. Egy ütés és nincs. Tettem egyéb pelletet. Rázogatás van. Sanyi szerint be kell vágni, mert ilyenkor próbálja kirázni a horgot. Bevágtam. Nem akadt semmi. Hagytam rázogatni. Egy idő után semmi. Csali sem, pedig ezek a pelletek elég kemény dolgok. Végül akasztottam egy e.kárászt, olyan 40 dekást. Persze a szák nyelet letettem a szák mellé, csak nem szereltem össze. A vízinövénytől nem értem el a halat. Kiemelem.  Csakhogy a fíder hajolt, és amikor a növényre húztam csapkodott néhányat és kipattant a szájából a horog. Próbáltam lefelé dobni, de sikerült nekik a pelletet lelopni. Fél kilenc körül már csak az árnyékos részen jöttek buborékok. Megúsztam hal nélkül a pecát. Délutánra kitaláltam, hogy elmegyek felderíteni a tedeji határban folyó öntözővíz csatornát. Tavaly kotorták. Ahhoz képest alig van horgászható hely. Biztos sok kárász van benne. Májusban fogtak benne kilósokat is. A Nivával mentem, biztos, mai biztos alapon. Úgyis járatni kell időnként. A mezei út elég jó, de porzik. A második úton fordultam a csatorna felé. Aztán folyásnak lefelé indultam. Sokáig mentem. Helyet csak ott láttam, ahol az út elérte a csatornát. Azt is meg kellene piszkálni, hogy valami úton ki lehessen húzni a halat. Egy 40-50 centis nádasban megfordultam, és felmentem a Keleti-főcsatornához. A zsilip körül van tiszta hely, de ott nagyon meredek a part. Úgy döntöttem, hogy a parton megyek a Macsuga hídig. A csatornán valamikor jó helyek voltak. Most megközelíthetetlen. A második telepített szivattyú után elfogyott az út. Lefordult a halastó felé. Azt gondoltam nem megyek arra. A gátkoronán megyek. Igen ám, de a végén olyan szűk lett, ami állatoknak elég, vagy egy gyalogosnak élivel. Ezt a rést céloztam meg a másfél két méter magas akáciában. Aztán egy helyen megálltam. Kicsit hátra tolattam alászedve a kormányt, hogy ki tudjak szállni. Örömömre, amit gödörnek néztem, csak egy 25-30 centis mélyedés volt. Mentem tovább. Nem rizikóztam meg, hogy megforduljak. Nagyon hosszúnak tűnt az út, mikor végre valahára kibúttunk az akáciásból megláttam a híd tetejét. Sikerült. Hazaérve, megdicsértem a Ladát és letettem pihenni. A Kiával kiugrottam megnézni van e valaki a Balázs-éren. Ahol Attilával pecáztunk, ott egy régi kolléga volt a felségével. Apró halra horgászott, mert holnap megy süllőzni. Többnyire 3-4 dekás keszegeket fogott, amit nagynak tartott. Jött egy 5 dekás e.kárász, de voltak azért aprók is. Rosszul lát, ezért csak a teljesen eltűnt úszó esetén vág be. Bosszankodott, hogy a halak mélyen nyelnek. Nem tudom mit várt. Én elmentem Lacit megnézni. Bosszankodott, hogy  apró keszegek jönnek, a kukoricára is, meg a csonti csokorra is. Próbálkozott a Hortobágyon is, de ott se jött kárász. Ma (kedd) reggel 6 után indultam. Felkaptam a pergető botot. A botzsákot, amiben a bolonyai volt, meg a fenekező. Ez utóbbin nagyobb horog van, mint az otthon pihiző fíderen, Azon a részen jó eső lehetett, mert az útszélén állt a víz. Pergetéssel kezdtem. A múltkor leszakadt a volfram előke. Nem pótoltam, így egyből a fluorokarbonra kötöttem a műcsalit. Rablás semmi, pedig szitáltak a küszök. Három helyet dobáltam meg minden eredmény nélkül. Bedobtam a fenekezőt. Nem lopta le ugyan a csalit, de nem is fogtam. Elkönyveltem magamban, hogy megint betli. Menekülésként elővettem a bolót. Ahogy kisütött a nap, voltak rablások. Szerintem harcsák is. A bolóval a kettő feles vízben azonnal fogtam 2 küszt. Félbe vágott tengerivel akartam csalizni. Persze az a kis vedér, amiben a kés van, az otthon az előszobában verte a mejjit, ahogy a nép ajaka mondja. Széttéptem, ahogy tudtam. Fogtam egy kis baglyot, bodrit és két kis törpét. Majd egy jó tenyeres baglyot. Szépen kiemelte a duci úszót. Aztán leakadtam valami zsinórba, de sikerült kiszabadítani. Majd valami szerencsétlen mozdulattal a nádasra akadtam. Kihúztam, és összekötöttem a nádat. Elég jól lehetett bedobni. Nem lendítettem meg rendesen a botot, és jó néhányszor átpödrődött a boton a zsinór. Kábé 10 percig gyakoroltam, aztán feladtam. Beszélgettem Zolival. A hídnál horgászott. Apró törpéket fogott fíderrel, Mondta akad a hínárba. Megígértem, hogy a dobálós gereblyével kiszedem. Ahol horgásztam, ott meg kivágom a friss nádat. Ennyi a történet. Ha holnap horgászni akarok, akkor a bolót feltétlenül meg kell szerelnem. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr6618311557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása