appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

2022. 6 hó, 3. harmad

2023. október 21. 22:06 - appasztorik

2022-06-23

Először is. A tegnapi nap nem úgy sikerült, ahogy terveztem. Reggel elmentem Sanyiékhoz. Tényleg nem álltak neki a hasogatásnak. Éppen cseresznyét szedett, mert vitt az egyik szomszédnak, aki segített nekik, az utat szabaddá tenni. Én, azon is csodálkoztam, hogy egy kamion betolat egy zsákutcába, de ügyesek a sofőrök. Másrészt Gizike is befőz. Szedtem cseresznyét, erre odaraktak, majdnem annyit. Mondtam elég lett volna annyi, amit Én szedtem. Gizi azt mondta: egy kiló, kimagozott cseresznyéhez kell másfél kiló, és akkor még ami pondrós, vagy hibás, azt még nem is számolta. Lett 3 kiló cseresznye. Közben egy csomót elettem. Az egészben, ha volt fél kiló mag. Hibás, is volt vagy fél kiló. Sokáig tart a mag eltávolítás. Körbevágtam késsel. Így jól meglátszik, ha belül bármi elváltozás van. Megturmixoltam, és bekavartam cukorral. Kimentem megnézni a Balázs-eret. Ott volt egy fiatal pá. Panaszkodtak, hogy a hónapban nem fogtak itt halat. Elmentem megnézni, mi a helyzet a takarított hellyel. Volt még lyuk, amit a múltkor csináltam. Gondoltam a kis lyukbőségű szákkal, ma leszedem a békalencsét. Annak idején, mit be kellett járni, hogy szedjünk a kacsának. Most mindenütt az van. Ma húztam ki sulymot is. A lényeg lett hely. Szépen etetgettem. Nem mertem túl kemény kaját nyomni. Féltem rájön a teknős. Lehet, hogy volt is, mert egyszer volt egy cirka 30 centi átmérőjű pezsdülés. Először ritkán volt kapás, és nem akadtak. Hagytam, hagy nyammogjon. Kis vacakok, adtam ki a megállapításom. Egy jó tenyérnyi kárász volt. Úgy meglepődött, hogy kicsit meggörbült és kisiklott a vízből. Volt, ami bement a sulyomba, azzal együtt szákoltam meg. Több hal is elment. A horog hegye nem valami jó, cserélnem kell majd. Volt egy jobb, ami bement a sulyomba, és nem tudtam megfordítani. Húztam volna, de megszabadult a horogtól. Végül is meg lehetek elégedve. Két óra tízperc alatt fogtam 12 e.kárászt 1,98 kg, és egy dekás törpét, hogy rontsa az átlagsúlyt. A mai fogással 606 db halnál járok az idén. Ebben benne vannak a visszarakott halak is. Foglalkoztat a gondolat, hogy reggel ki kellene ugrani a Nyugatira. Hátha pergetve jönne valami. Reggelente jó mozgás volt, amikor kimentem. Meglehetne próbálni fíderrel is, bár nem hiszem, hogy tényleg telepítettek, ebben a három napban. -.appa. fenn

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr8318240075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása