appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Május 3. dekád

2023. szeptember 28. 06:40 - appasztorik

2022-05-22

Délután mentünk. Eleget kel hajnalban Attila. A Balázs-érre mentünk. Ott legalább árnyék van. A pihe, még mindég repül. A víz sekélyebb, mint volt. Gondolom, ebből is locsolnak. A bejáróhoz közel, két bottal pecázott Katika. Érdeklődésemre, azt mondta: törpe, minden méretben. Ha, így folytatódik, akkor hazamegy. Tettem-vettem. Úgy elmolyoválom az időt, hogy Attila már három halnál járt. Hihetetlen mennyi kapás volt, de nem akadtak. Attila fogott 3 küszt, néhány bodorkát, de zömében vörösszárnyú volt a zsákmány. A 19 hala 31 deka volt. Én 3 csontival kezdtem. Kárász nem jött. Átálltam gilisztára. Arra sem jött, de fogtam egy másfél dekás körüli törpét. Többségében vörösszárnyúak jöttek. Pár bodorka, és egy küsz. Hatkor befejeztük a horgászatot. Az általam fogott 22 hal, 39 dekának bizonyult.

2022-05-23

Szombaton korábban indultunk 2 órával. A Balázs-érnél úgyis árnyék van. Egy 15 centit csökkent a vízszint. Én is 3 méteres szereléket vittem. A hiányzó víz miatt, a vízinövények kicsit megterültek, ezért kevesebb felület volt meghorgászható. Fogtam kb. öt sulymot, és vagy két kiló hínárt. A víz nagyon tiszta. Polaroid szemüveggel látható lenne az alja. Most, Attila fogott 3 küszt, pár bodorkát, de megint a vörösök voltak többségben. A 21 db hala, 21 deka volt. Én, 1 küszt fogtam, pár bodrit, és a vörösök. A 40 db hal, 65 deka volt.

Úgy döntöttem, hogy ma reggel a polgári hídhoz megyek.  Hat előtt elindultam. Hatkor már ott is lehetek. Addig pakolgattam, hogy kicsit késtem. Útközben eszembe jutott, hogy vizet nem vittem magammal. Veszek a Pennybe. Félhétkor nyit. Elmentem Bűdre, egy maszek boltba, és megvettem a vizet.  Meglepődtem. A hídnál kb. 15 méter nád van feltorlódva. Komótosan pakolgattam. Bebattyogtam. János jó stéget csinált. A korlát nincs megcsiszolva, így egy szálka a kezembe is ment. Azért, azt nem gondolom, hogy a korlátnak neki lehet dőlni. A vízre nézve, megint meglepődtem. Két méterrel a stég szélétől teljes keresztmetszetben áll a dzsuva. Ameddig, a kanyarulatig belátni. Méteres nádas van benne, meg nagy dudvák, Szó sem lehetett arról, hogy a fídert lefelé dobjam. Felfelé sem lehetett, mert középen felnőtt a hínár. Ott olyan 2,5 méteres a víz. Kéne szólni Mészáros Lőrincnek. Neki biztos van olyan csónakja, ami áttöri, ezt a vízinövényes torlaszt. Nem mentem le a másik stégig, de gondolom ott is ez a helyzet. A fídert egy idő után leszereltem. Semmi értelme. Valami lecsipegette. A 7 méteres bolóval úsztattam. Első halam egydekás fenékjáró küllő volt. Később jött egy jobb bodri, majd kicsik. Próbálkoztam, az Avon módszerrel. 3 dekás sügér lett az eredménye, és egy kis karika. Visszatértem az úsztatáshoz. Később fogtam bodorkákat, karika keszegeket, és egy e.kárászt is. A víz elég jól folyik, ezért olyan 4 méterrel feljebb etettem. Isten tudja hogyan jó nagy gubancot csináltam. Újra kell szerelni. Igazából a hetes hosszú. Egy tagot betoltam, de így nem az igazi. Azért fogtam halakat, a már említetteken kívül is. A mérlegelés eredménye. E.kárász 21 deka. Vörösszárnyú, 18 deka. 9 bodorka, meg egy küsz, 40 deka. Hét karika keszeg,, 48 deka. A hosszú nyelű kaszával ki kellene vágni a hínárt. Ezt többször is meg kellene csinálni. A csónakban viszont víz van. Na, a legjobbat nem is mondtam. Rablásszerű csobogás. Nagy locsogás. A haltartóm elindul befelé. Még jó, hogy az egyik oldalon megakasztottam a korlátban. Csodálkoztam, hogy ez a négy, öt hal elhúzza a haltartót. Megfogtam, és visszahúztam. Akkor láttam meg, hogy egy kilós körüli csuka fogja a haltartót. Az is megláthatott, mert kavart egyet és elment.  Nem gondoltam, hogy ilyen ostoba, még két esetben rabolt a haltartóra, de nem húzta el. Mind a két ágast kiakasztottam. Mikor kimentem, voltak rablások a szembe partnál is, és hallatszott az Én oldalamon is. A túloldali nádasnál ívás is volt, vagy 3 esetben. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr3718223557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása