Eleddig megbeszéltük, amit megbeszéltünk. Nemigen vagyok ezzel egyedül, de csak elmondom, mire jutottam. Megállapítottam magamban, hogy számomra néhány ellentmondás van ebben az egészben. Annyi látszik bizonyosnak, teszem hozzá, - a szóbeszédek alapján is az jön le, - a kerékpáros szinte sosem hibás. Ez érthető is, hiszen sok kedvezményt biztosít számukra a KRESZ. Vannak nagy kerékpáros nemzetek. Ilyen Hollandia is. Gondolom jogalkotóink tanulmányozták az Ő előírásaikat. Tapasztalataikat beépítették a Mi rendszerünkbe. Nem teljesen gömbölyű azért minden (legalábbis számomra). Citálom a tegnapi rész befejező részét. „Az út egyéb részein a kerékpárosok - a gyalogosok veszélyeztetése nélkül - legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. Felhívnám a gyalogosok figyelmét. A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek!”
Tehát itt megjelent bizonyos mértékig, hogy azért a gyalogos is ember, és védjük. Másrészt viszont, a kerékpárúton nem grasszálhatunk. Márpedig sok helyen mennek a gyalogosok a kerékpárútra, mert jobb a minősége. Aztán ahol a két út egybe esik, és csak felfestés választja el, különbözteti meg, ott egyértelmű, hogy elcsámborog a gyalogos.
Most következik egy értelmezhetetlen előírás (vagy jó tanács). Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek. A gyalogutat értem, de a kerékpárútra nem mehet gyalogos. Akkor, a kerékpárúton, hogy akadályozná Őket a gyalogos, hiszen ismét megerősítést nyer: „A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja, és nem veszélyeztetheti”.
Nézzük meg, - mennyivel lehet tekerni? Érdekességképpen azért megmutatom, az érvényben lévő sebesség korlátozásokat is.
d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral |
40 km/óra, |
|
da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel, és utast nem szállít |
50 km/óra, |
|
db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel |
40 km/óra, |
|
d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel |
50 km/óra, |
|
d/2. a kerékpárúton közlekedő járművel |
30 km/óra, |
|
d/3. a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel |
20 km/óra, |
|
e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel |
|
|
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel |
|
|
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek |
|
|
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel |
|
-.appa.