appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

A kerékpárosok védelme

2021. november 10. 05:46 - appasztorik

Eleddig megbeszéltük, amit megbeszéltünk. Nemigen vagyok ezzel egyedül, de csak elmondom, mire jutottam. Megállapítottam magamban, hogy számomra néhány ellentmondás van ebben az egészben. Annyi látszik bizonyosnak, teszem hozzá, - a szóbeszédek alapján is az jön le, - a kerékpáros szinte sosem hibás. Ez érthető is, hiszen sok kedvezményt biztosít számukra a KRESZ. Vannak nagy kerékpáros nemzetek. Ilyen Hollandia is. Gondolom jogalkotóink tanulmányozták az Ő előírásaikat. Tapasztalataikat beépítették a Mi rendszerünkbe. Nem teljesen gömbölyű azért minden (legalábbis számomra). Citálom a tegnapi rész befejező részét. „Az út egyéb részein a kerékpárosok - a gyalogosok veszélyeztetése nélkül - legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. Felhívnám a gyalogosok figyelmét. A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek!”

Tehát itt megjelent bizonyos mértékig, hogy azért a gyalogos is ember, és védjük. Másrészt viszont, a kerékpárúton nem grasszálhatunk. Márpedig sok helyen mennek a gyalogosok a kerékpárútra, mert jobb a minősége. Aztán ahol a két út egybe esik, és csak felfestés választja el, különbözteti meg, ott egyértelmű, hogy elcsámborog a gyalogos.

Most következik egy értelmezhetetlen előírás (vagy jó tanács). Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek. A gyalogutat értem, de a kerékpárútra nem mehet gyalogos. Akkor,  a kerékpárúton, hogy akadályozná Őket a gyalogos, hiszen ismét megerősítést nyer: „A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja, és nem veszélyeztetheti”.

Nézzük meg, - mennyivel lehet tekerni? Érdekességképpen azért megmutatom, az érvényben lévő sebesség korlátozásokat is.

d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral

40 km/óra,

da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel, és utast nem szállít

50 km/óra,

db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel

40 km/óra,

d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel

50 km/óra,

d/2. a kerékpárúton közlekedő járművel

30 km/óra,

d/3. a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel

20 km/óra,

e)  mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel


40 km/óra,

f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel


25 km/óra,

g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek


20 km/óra,

h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel



15 km/óra.

                     -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr4916751240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása