- Tegnap reggel hallottam a nyíregyi rádió hírek rovatában. A románok oltópontot hoztak létre a határon. Ott előjegyzés nélkül oltanak. Terveik szerint, több határállomáson is létrehoznak ilyen oltópontot. Ezzel kívánják segíteni a hazatérő románokat. Elgondolkodtam ezen hajjátok. Hogy van ez? Nálunk vakcina bőség van. Mégsem kapják a második oltást azok, akiknek meg kellett volna kapniuk. Szerda óta mindennap telefonálok, - akkor most hogyan is állunk? Küldi e vajon a kormányhivatal? – azt a vakcinát, amit éppen ma kéthete kellett volna megkapni. Aztán azzal vígasztalom magam: na, ja, - az első ótást itt is adják bárkinek.
- Olvasom, hogy a napokban Révész Máriusz azt mondta: nehezen magyarázható, hogy a PISA-felmérések alapján az elmúlt tíz évben nem javult számottevően a tanulók teljesítménye az iskolákban. Hajjátok? Én nem nagyon követem ezeket a felméréseket, de azt gondolom, ez a nagyon finom szófordulat, „nem javult számottevően” azt takarja, hogy romlott. Most itt bajban vagyok. Nem annyira, mint a gyerekek a felmérésekkor. Annyira sem, mint a kormány, ami állandóan reformokat vezet be az oktatás területén, és mint látjuk egyre rosszabb a helyzet. Ha Engem kérdeztek, ez a romlás a rendszerváltás óta tart. Tehát, nemcsak a Fidesz bűne. Nem csak az oktatásban, hanem minden másban is. Kivétel sikerült létrehozni egy Magyar nagytőkés réteget. Ez viszont a Fidesz érdeme. Én attól vagyok bajban, hogy kedveskedve becézni akartam Máriuszt. Nem tudom. Mári nem lehet, mert ahhoz képileg Mári néne társul. Riusz sem lehet, mert az félelmetes. Az inkább egy harci kutyának való név. Szóval Máriusz azt mondta: az oktatás színvonalának emelkedéséhez elengedhetetlen lenne a pedagógusok fizetésének emelése. A magyarországi tanári fizetéseket alacsonynak tartja. Hajjátok? – van ebben valami. Akkor több pénzért menne tanítani olyan is, aki elismert a szakmájában. Nekünk volt kutatómérnök tanárunk. Még valami eszembe jutott. A tanárokat az is visszavetheti, hogy az életpálya modell nem kecsegteti Őket eléggé. Vegyük a fiam esetét. Jön egy frissen végzett tanár. Hiány van, felveszik. Év végén elbocsájtják, és mehet munkanélkülire. A következő évben, mehet másik iskolába. A harmadik évben, egy harmadikba. Hiába szeret, pontosabban szeretne valaki tanítani. Akkor már egyszerűbb elmenni, dolgozni olyan helyre, ahol nincs nyári szünet.
- Ha-már az előbb harci kutyát emlegettem, akkor ehhez is kapcsolódik hírem. Ez is a nyíregyi rádióból származik. Megyénkben lebuktak emberek, amiatt, hogy kutyaviadalokat szerveztek. Hosszan ecsetelték, hogy milyen borzalmas is ez a dolog. Azon végképpen meglepődtem, hány év börtönt lehet érte kapni. Egyszerűen nem értem, - mi a baj az állatviadalokkal? Más kultúrákból sok mindent átveszünk. Köztük ezt is. Ezek az állatok (kakas, kutya) arra vannak kitenyésztve, hogy versenyezzenek egymással. Igen, verseny. Ez nem elírás. A lovat sarkantyúzzák, verik, hogy gyorsabban fusson. Az sport. Az emberek boxolnak (ökölvívás). Sok küzdősport létezik. Említsem meg a ketrecharcot, ami szintén sport. Az ember már csak ilyen. Jól érzi magát a vérgőzös, izzadságszagú levegőben. Szereti látni, mikor kínlódik valaki, vagy valami. A gyerek nézi a bogarat, és egy fűszállal a hátára fordítja. Nézi, hogy kínlódik, míg lábra áll, aztán megint felborítja. Elvan a gyerek. Játszik. A bogár ezt nemigen játéknak éli meg. A munkavállaló, a munkahelyén el kell, hogy viselje a megaláztatásokat. Az természetes, azért pénzt kap. Az nem sport. Az munka. Tuggyátok mit? Tényleg jobb az állatok jólétével foglalkozni. Elterelhető vele a figyelem arról, - mik történnek az emberek egymás közötti kapcsolatában? Nézzétek meg, hogyan viselkednek egymással szemben a parlamentben, az országot vezető politikusaink. Hát nem egy állatviadal? -.appa.