Az elektromos autót is megemlítette Gábor, a műsorában, amit Greta születés napjának kapcsán készített. Ezzel kapcsolatban azt mondhatom, hogy nagyon jó érzékkel vette elő ezt a járművet. Azt mondta, a hidrogénhajtású autóké a jövő, nem is az elektromos hajtásúaké. Tökéletesen igaza van. Az üzemanyag cellás autó tényleg jobb. Környezetvédelmi szempontból is, és gazdaságosabb is. Elektromos autó már 1895-ben volt, ha nem sikerült a több mint 100 év alatt normálisat csinálni, akkor arról nyugodtan kimondom, egy téveszme. Mi több? Szélhámosság, onnan kezdve, hogy Tesla nevét használja fel a gyártó csáberőként, mondván, így tiszteleg a nagy feltaláló előtt. Olyan meghajtási módhoz nyúlt, amiről 125 éve tudjuk, hogy nem működik megfelelően. Jegyzem meg, ha az akkus autóban lett volna fantázia, akkor Tesla foglalkozott volna vele. Hiába lettek az óta jobbak az akkumulátorok (ezen is el lehet gondolkodni, hogy jobbak lettek e?). Ügyes ember egyébként, ez az Elon Musk. Sikeresen megvezette, és firolta be a bankárokat, akik rengeteg pénzt pumpáltak a fejlesztésbe. Nem véletlen, hogy a napokban látott napvilágot, hogy Musk lett a Föld leggazdagabb embere. A bankárnak végül is mindegy mibe fekteti mások pénzét. Történhet vele bármi, de neki akkor is nyernie kell. Tehát oda tart a dolog, hogy a bankárok rengeteg pénzt nyerjenek vele. Hosszú évek óta favorizálják az elektromos kerékpárt, de van egykerekű is, és roller is. Egyértelmű, az üzemanyag cella hozhatja a megoldást. Többféle üzemanyag cella létezik (Sir William Robert Grove találta fel 1838-ban. Igaz ennek feltalálása régebbi, mint az elektromos autóé. Csakhogy 1895-ben már volt akkumulátorhajtású autó, és nem lett belőle semmi. A hidrogén üzemanyag cellás autó, olyan 20 éve van. Ezért mondom, hogy a hidrogén üzemanyag cella tényleg megoldás lenne az autók környezetszennyezés mentes üzemeltetésére. Az akkumulátorok töltésére, rengeteg áramra van szükség. E nélkül is sok áramot igényel az ipar, és a lakosság. Hatásfoka jelentősen nagyobb, mint a belsőégésű motoroké, cirka 60%-al. Működés közbeni üzemi hőmérséklete 100 °C alatt van. A hidrogén a világegyetem leggyakoribb eleme. A Földön minden hatodik atom hidrogén. Tehát van bőven. Vízből elektrolízissel könnyem előállítható. (Termikus bontással is, de ebbe most ne menjünk bele). A hidrogén elégése után újfent víz keletkezik belőle. Igaz, az elektrolízishez is áram szükséges, de nem annyi, mint az akkumulátorok töltéséhez. Ne feledjük azt sem, hogy az akkumulátorok előállítása is környezetszennyező technológia. Kétségtelen, hogy az elektromos autóhoz nagyon sok cellából álló akkumulátorra van szükség. Gondolom, a bankárok az akkugyártásba is invesztáltak. Aztán ne feledjük, a tönkrement akkumulátorok szétszedése szintén környezetszennyező. Az akkuk töltéséhez áram szükséges. Ennek előállítása az erőművekben szintúgy környezetszennyező. A hagyományos szilárd tüzelésű erőmű segít ugyan a környezetvédelemben, hiszen a polietilén fólia 20 % mennyiségben adagolható a lignithez. Tökéletesen elégethető vízzé, és széndioxiddá (csak a szénben van kén is). A vízerőmű kialakítása folytán a természeti tájat, magát a folyót alakítják át. Az elektromos autók elterjedése esetén, a vízerőművek áramtermelése jelentéktelen. Az erőmű megépítésének költsége hatalmas összeg. Egy nagy előnye van. A turbinákról leáramló víz levegőt, ez által oxigént kever a vízbe. Az atomerőmű építése szintén nagyon költséges, de kétségtelenül a legtöbb áramot lehet vele termelni. Szóval csak kell Paks II, - de mit szól ehhez a Thumberg jány? -.appa.