Bochkor Gábor volt annyira úriember, hogy köszöntötte Gretát szülinapja alkalmából. Én ezt bunkó módon elfelejtettem. Most ezennel megteszem, de azonnal vetem is bele magam az ál környezetvédelem sűrűjébe. Lássuk a mobiltelefonokat. Három év alatt tönkre megy. Természetesen mindent megtesznek azért, hogy cseréld le minél hamarabb. Ha nem cseréled le, akkor igénytelen vagy. Az autók évtizedekig mentek. Ezért vannak veterán autók. A ma futó járgányokból nem lesz. Magas szinten meg van tervezve, hogy a motor mennyit bírjon ki. A karosszéria, mikor kezdjen rohadni. Olyan feszültségeket visznek bele, az él hajlítások által, ami megindítja a rozsdásodást. Meg kell nézni. A különböző kocsiknak megvannak a típushibáik. Az autókat tekintve megállapíthatjuk, hogy a környezetkárosítás a katalizátor beépítésének köszönhetően nagyobb területet szennyez, a kibocsájtott mikro korom miatt. Anno dacumal, az IFA egy gázfröccs után kipufogóján hullt a korom. Leesett, és lett vele valami. Most nincs ilyen. Mikor az autó, regenerálási ciklusba teszi a katalizátort, akkor olyan, fél mikron alatti tartományban bocsájtja ki a kormot, amit az ember be, s kilélegez. Ez aztán megy mindenfelé, hogy az északi-sarki jegesmedvék is szívhassanak belőle. Mondhatjuk, nincs ezzel baj. Beszívtuk. Kifújjuk. Csakhogy. A levegőben vannak a szél által felkavart porok. Ott van a sok pollen. Azt gondolom, ez a korom az egyéb porokkal, nagyobb részecskékké áll össze, ami már le tud rakódni a légutakban, a tüdőben. Elősegítve ezzel az asztmát, - az allergiák, és a tüdőrák kialakulását. Ez még nem minden. Mikor a katalizátor regenerálódik, az égetés olyan hőfokon megy, hogy a levegőben lévő nitrogén oxidálódik. Természetesen a hajtóanyagokban lévő kén is. Ez a nitrogénoxid, és a kéndioxid is felelős a savas esőkért, ami pusztítja az őserdőket. Még egy apróság, ami az autósnak kerülhet sokba. Tele van az autó mindenféle elektronikával. Melyik ülésen ülnek? - jól fogod e kormányt? Ám a vezetőnek semmi sem mutatja, hogy ne állítsd le a motort, mert katalizátort regenerálok. Leállítom a motort, mert megérkeztem. Megáll a regenerálás, és az újraindításkor a regenerálás nem indul újra. Ha ez sokszor megtörténik, hogy a ciklus nem ment végig a katalizátor tönkremegy. Nem gond. Néhány százezerért kicserélik. Még egy kamu. Szelektívgyűjtés, ami egy varázsszó. Erről tudni kell, hogy az általunk létrehozott szemétnek 5%-a hasznosul hulladékként. A többi marad szemét, amivel nem tudunk, mit kezdeni. Ott van a sok üveg. Igaz erről, egy környezetvédelmi valaki, asszonka, azt mondta. Azt is gyűjtjük szelektíven, mert eladjuk Cseh üveggyáraknak. Mellesleg itt vidéken semmit sem gyűjtünk szelektíven. Megszűntek a szelektívgyűjtő szigetek. Nézzük a belülről fémfóliával bevont papírdobozokat (gyümölcslé, tej). Ez, az alumínium bevonat azért jó, mert elpusztítja azt, ami megbetegíthetné az embert. Persze, hogy mérgező az emberre. Minden fém, mérgező az emberre, attól függetlenül, hogy nyom elemekre szüksége van a szervezetünknek . Hazánkban ezekkel nem tudnak mit csinálni. Nem tudják hasznosítani. Az alumínium italos dobozok fele, állítólag újrahasznosításra kerül. Ez nekem gyanús. -.appa.