appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Levél Gizinek (134)

2020. február 12. 08:59 - appasztorik

Én úgy viszonyulok ehhez, hogy nem vagyok vad ződ. Észszerűen kellene védeni a környezetet, és főleg tevőlegesen, nem duma szinten. Említsem meg államelnökünket. A Föld légkörének felmelegedésével kapcsolatban azt gondolom, van abban valami, hogy közrejátszik benne az ember. Túlszaporodtunk és tevékenységünket nem bírja korrigálni a Föld. Bejátszanak ebbe az erdőtüzek is. Ezek egy részét üzleti érdekből gyújtják meg. Legyen több termő terület. E közben milliótonnányi élelmiszer megy a kukába. Nem vették meg, selejt. Valóban elpazaroljuk, az anyagot, az energiát. Azért, hogy emelkedjen az eladás. Itt van az új kis Mercédesz. 1200 köbcenti (ha jól rémlik) 160 lóerő. A 3 éves garancia időn belül motort cseréltek jó néhányban. Az Opel is csinált 1100 köbcentis 150 lóerőset. Csodák nincsenek, azok sem fogják sokáig bírni. Motort kell majd venni bele. Annak idején a Ford T modellje elment mindenfele. Könnyű volt szerelni. Ma, egy izzót nem lehet kicserélni. A Skodának van egy kisebb változata (nem ugrik be a neve). A jobb hátsó izzó cseréhez meg kell bontani a csomagtartó gédert.  A hátsó burkolatot. Úgy férhetsz az izzókhoz. Persze az eredeti cél nem jött be. Nem viszik izzócsere miatt szakszervizbe. Ha, nem is szakmád, azt azért látnod kellene, milyen tévúton kóvályogtatják az emberiséget, a minél nagyobb profit elérése érdekében. Ez érvényes tévére, mosógépre, mindenre. Elrohad a mosógép lemeze. De belebeszélik az emberekbe, hogy az új jobb, mert ezt tud, meg azt tud. Már ez is inteligens. Mi a francnak kell egy gáztűzhelybe óra? Ott lóg a falon, oszt megnézem. Nem tudom Tesla valóban megtalálta e, a nullponti energiát. Azt hallottam halála után mindent elvittek. Erre vonatkozólag, állítólag nem találtak semmit. Nem lehetetlen, hogy eltüntették. Ha jól emlékszem, az első elektromos autó 1890-es ötlet. Most mond meg. Tudom, biztosan vannak, akik jobban tudják. Ennyi idő alatt (130 év) csak kifejlesztették volna (ha érdemes). Érted miről beszélek? Annyit nem fejlődött, a technika, hogy most közelebb lennénk a megoldáshoz. Akku, meg elektromotor. Gazdaságossági szempontból, nem éri meg. Irgalmatlan nagy akku van a kocsi alatt. Igaz, azt mondják cellánként cserélhető. Gyanítom, egyik el fogja vinni a másikat. Azt olvastam, a régebbi modellek akkumulátor-csomag cseréje kb. 1,5 – 2,5 milla. Az ujjaknál ahol nem kell az egész akkumulátor-tokozást, hűtést cserélni, a cellaszintű csere már 600 – 800 ezerből kijön. Ezért több cég csak bérbe adja az akkumulátorokat. Így sokkal olcsóbb az akkumulátorokat felújítani. Gondold meg. Egy csomagban 8 256 cella van. Nyolc ilyen csomag van egy akkuban. Egy cella csere, ha csak 200 ezer forint, akkor is sokba van.  -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr2315470594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása