Mondhatjátok, az autó nem mindenkit érint. Azt is mondhatjátok: ne vegyen drága autót. Csakhogy az olcsóbbakba is beépítik a hibákat. Vegyük a saját példámat a Kia Rióval. Az első bölcsőt cserélni kellett. Van ilyen hiba Opelekkel is. Préseléskor olyan feszültségeket visznek bele, hogy meginduljon majd a korrózió. Tudom a megoldást. Nem kellett volna 10 évnél tovább használni. Oké. Hagyjuk az autókat. Nézzünk más közlekedési eszközt. A gyaloglást. Ahhoz ugye lábbeli kell. Lássuk akkor a cipőt. Egyszerű eset, amikor eltörik a talp. A másik, amikor leválik. Gondoljátok az jó, mert vissza lehet ragasztani. Igaz, de hamarosan újra leválik. Az benne a trükk, hogy úgy csinálják meg a gumitalp anyagát, hogy egy bizonyos idő után porlódjon. Poros anyagot nem lehet ragasztani, az leválik. Ez előfordulhat pár hónapos cipővel is. Attól függ, mennyit állt a kész talp a raktárban. Annak elkészüléstől ketyeg a beépített hiba órája. Ezért van az, hogy megveszed a cipőt, és párszor hordod, aztán áll a szekrényben. Előveszed egy év múlva, és megdöbbensz, hogy levált a talpa. Hagyom a közlekedést. Vehetjük a meleg szendvicskészítő kütyüket is. (Szó szerint is, pár évenként). A patent, ami összefogja a két felet, műanyagból készül. A melegtől elöregszik, megkeményedik az anyaga, és eltörik. Vegyél újat. Fogyasztói társadalomban élsz. Jut eszembe Tiszaújvárosban, a japánok indítottak műgumigyárat. Azt mondta ismerősöm, hogy ezt nem lehet majd ragasztani úgy, mint a hagyományos régi gumit. Az iparnak az is érdeke, hogy ontsa, a hihetetlen mennyiségű műanyagot. (zacskót, tasakot, dobozkákat). Persze a műanyag zacskók egy része hasznosul, hiszen a szilárd tüzelésű erőműveknél 20 % polietilént bekevernek a lignit közé. Nincs ezzel semmi baj. Elég nagy hő hatására, az égés során széndioxid és víz keletkezik a polietilénből. Természetesen megfelelő mennyiségű levegőt is biztosítani kell hozzá. Egy erőmű kazánja, ezt tudja. Nézzünk mást. Ami nagy mennyiségben fogy. Van ugye a csecsemőfigyelő masinéria. Úgy van megcsinálva, hogy romoljon el bene a chip. Nehogy mán úgy legyék, mint annak idején a pólya, hogy generációkon át használták. Vegyenek újat. Ti fiatalok vagytok. Nem emlékeztek rá, de az elején a chipeknek foglalata volt, amiből ki lehetett húzni, és könnyebb volt chipet cserélni, mint egy világításra használt izzót, hiszen azt még tekergetni is kell. Szóval jól ki van ez találva. De, mi lesz ezekkel a chipekkel? Leszedegetik a forrasztó cint? Ezüst és arany van benne, ami értékes. Környezetkárosító anyagok, savak kellenek a kinyeréshez. Mi lesz a panelekkel? Azt még meg sem említettem, hogy a félvezetők gyártása, az ahhoz való alapanyagok előállítása is, nem kis mértékben környezet szennyező. Látjuk, hogy a félvezető gyártásakor, az emberek fehér ruhában, (ami még a fejüket is takarja) porálarcban dolgoznak. Ez igazán tiszta technológia. Ne essetek tévedésbe. Ott, nem az embereket, meg a környezetet védik. A terméket, nehogy szennyeződjön. -.appa.