appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

A hét történései

2024. augusztus 09. 05:33 - appasztorik

Még –’23.06.17.-én írva

Úgy telt el a hét, hogy csak egyszer mentem ki horgászni, de péntek kivételével mindennap kimentem kíváncsiskodni a Balázs-érre. Hétfő kivételével, minden nap eltöltöttem annyi időt, hogy nyugodtan horgászhattam volna, egy bő órácskát. Én, az ilyen kapkodásnak nem vagyok híve. Ami nem teljesen igaz. Más miatt van. Nagyon körülményeskedő lettem. Meg amennyiben eszik a hal, akkor félő, hogy ott ragadok. Hétfőn félhárom után értem oda. A parkolóban ott állt Vera. Mondta: nem eszik a hal, jöttem Gyuláért. Jött is. Mutatja, hogy mit fogott. Egy gyermek tenyérnyi e.kárász. Ezen kívül volt hét kis keszege. Bementem, azért. Horgászott ott két cigány fiatalember. Kérdésemre, mondja az idősebb: tíz perce itt vagyunk, még kapásunk sem volt. Tíz percet várunk. Ha nem jön semmi, akkor megyünk. Honnan jöttek ezek? – gondoltam magamban. Mint kiderült, Németországból. Legalábbis a Transzporter rendszáma alapján. Kedden négy körül értem ki. Karcsi ott volt az unokájával. A gyerek fanyalgott, hogy megmondta, ne idejöjjenek. Volt néhány haluk. Egy egész jó is volt benne. Míg ott voltam, addig két kis e.kárászt, és egy apró bodorkát fogtak. Szerdán Gyuszi volt kinn. Az etetőanyagba leforrázott csontit is rakott. Nem sikerült valami jól a forrázás, mert egy csomó csonti vidáman mászkált. Én nem szoktam ilyet csinálni. Élve rakom bele. A horgászok viszont mindent kitalálnak. Van, aki lefolytja őket. Lehet, vagy régebben lehetett kapni liofilizált csontit. Mikor versenyeztem, akkor volt, aki kólába dobta a csontit. Ilyen előkészítés után, lassan lebegve száll alá, a horogra tűzött csonti. A horgászok bármit kipróbálnak, annak reményében, hogy majd halat fognak. A kvantumfizika ezt lehetővé is teszi, csak nem biztos, hogy ebben az univerzumban, amiben Mi vagyunk. Gyuszi, a nádasban vágott egy helyet, mert a tavalyi év óta nagyon benőtte a növényzet. Volt két nagyon szép e.kárásza. De a zsákmány többsége bodorka volt. Azért, olyan 3-4 percenkét fogott egy halat, ami nem rossz ütem. Csütörtökön kettőkor indultam. Megbeszéltük egyik ismerősömmel, hogy Ő is kijön. Tavaly meghalt a férje és nosztalgiázik egy kicsit. Én a hetes bolót vittem. Trehányságom miatt, nem tudtam hosszabb sleppel horgászni. Ott volt egy kötés a zsinóron. Az első úsztatások egyikére fogtam. Egy féldekás körüli bagoly keszeget. Kis idő múlva megjelentek a törpék is. Kavartam új kaját. Nem mentem vakondtúrás, vagy hangyaboly földért. Jó lesz az a sárgás is. Igaz, nagyon tiszta a víz, de közel három méter mélyen nem látják majd. Hát látták. Ez után két lapos keszeg jött csak, ami süllyedés közben elkapta a csalit. Lehetett volna vízközt horgászni. Lehet, hogy feljebb jöttek volna a keszegfélék, de ahhoz túl keményre gyúrtam a kaját. Lehetett volna hígítani rajta, de inkább nem kísérleteztem. Nem tudni, nem jönnek e fel a törpék is vízközé. Akkor azt érem el, hogy több kaja fogy, és a törpék is apróbbak lesznek. Négy után Erzsó hazament. Megbeszéltük, hogy pénteken beviszem a férje egyik botját, aminek eltört a spicce. A fia, aki ugyan nem horgászik, ezt kérte emlékbe. Ezt a botot és orsót Ő, és a nagynénje vették az apjának. Én magam részéről is vittem egy botot. Titó ott pakolgatott valamelyik nap a garázsnál. Mondom Neki, - milyen jó botod van. Megy a kukába. Nincs spicce. Nem foglalkozom vele. Van egy csomó bot. Ezt vigye el Gyula bátyám, mert Én kidobom. Hát elhoztam. A parafanyél, csak az időtől barnult. A bottesten egy karcolás sincs, pedig a teleszkópos botokon, a toldatoknál az nagyon hamar jelentkezik. Lesz egy jó, Balzer botom. Igaz, vélhetőleg ezt sem fogom használni, mint sok másikat sem. A múltkor megcsináltattam a régi pergető botom. Azt fogom kishallal bevetni, mikor elszánom magam, hogy két bottal horgászom. Hátha, csuka, vagy süllő ráeszi magát. Az elmélet megvan. Lefelé dobok egy fídert. Felfelé a kishalast, vagy az elektronikust. Az utóbbin lehet kishal vagy pellet. Az utóbbit, az idén egyszer próbáltam. Ezt meg is írtam. Végül, hogy halat fogjak, bevetettem a négyes spiccet. Ennyi minden után még tartozom azzal, hogy mit sikerült fognom. Hat után párperccel fejeztem be a horgászatot. Jött vegyes keszeg 12, ennek súlya fél kiló volt. A 31 törpeharcsa 1,14 dekának bizonyult. Tegnap esőben jöttünk meg Debrecenből. Elmentem egyik ismerősömhöz, hogy vertikális csalikat nézegessek, amikkel perget. Éppen az egyik pergető botját javította, aminek a spicce törött volt. Rakott bele Tömör üveg spiccet. Azt mondta, a másikat is átalakította, ami szintén törött volt. Sokkal jobb vele pergetni, másképpen rezeg a csali. Fogósabb. Na, átvettem Tőle pár vertikális csalit. Természetesen néhány tetszetős Woblert is. Amiket Ki tudja mikor fogok használni. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr8118463177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása