appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

2022. decemberi mese

2024. április 08. 08:33 - appasztorik

2022-12-02

Azt nem is írtam, hogy a minap, nem volt Nálam kukorica, pedig tavaly is arra jöttek a jó bodrik.

Tegnap találkoztam egy sporival, aki jár a Nyugatira, meg a Tiszára. A Tiszán, az erőmű alatt, valahová az almás mögé. Az áradás előtt, nagyon ment a hal, - mondta. Mondtam, hallottam fogták a sok balint. Az őt nem érdekli. Sok jó pontyot fogott, de a Nyugatin is megindultak az áradás előtt, a jó nagy bodrik, meg vörösszárnyúk. Abból tett fel csalinak, és 2-3 kilós csukákat fogott. A szokványos nagyságú csalihalra kapás sincs, azzal próbálkozni sem érdemes.. Megnézte a Nyugatit. Felemelték nyári állásra. Nem érti, - miért? Mondtam neki, valószínűleg kezdődik a Hortobágyon a lehalászás. Elengedik a halastó vizét. Elkezdik engedni a friss vizet, és becsalják a halakat a lehalászó árokba. Azt mondta még, hogy kicsit tisztul még a Tisza, akkor beindul még a Ponty. A Nyugatin meg jönnek majd a jó csukák. Szóval nagyon optimista volt. Meg is állapítottam magamban,  mindég rosszkor megyek horgászni. Az idén 2-3-szor találkoztam vele. Sosem volt nála hal. Igaz, akkor normál méretű hallal csalizott.

2022-12-07

Szombaton megjöttünk Debrecenből. Olyan nagy horgászhatnékunk nem volt, de azért úgy döntöttünk, hogy az egészségügyi sétánkat a vízparton tesszük meg. Sokszor döntünk e mellett. Tanították, hogy a városban történő kocogás egészségtelen. A szervezet beszipákol egy csomó mérget, ami a fokozott igénybevétel miatt jobban kötődik. Szóval kimentünk az átkötőhöz. Éppen akkor kanyarodott ki, a nagy Audis fiatalember. Alig ismertem meg. A múlt héten csillogott villogott az Audi. Most elég sáros volt. Mondta, hogy egy koppanás sem volt. Délelőtt is kijött, akkor se volt semmi. Végig sétáltunk. Egy mozdulást sem láttunk. A víz alakult. Kicsit tisztább lett. Vasárnap elmordult az idő. Így eldugott utcákon kóboroltunk. Készültem, hogy kimegyek, de sose jött össze. Az idő, a hangulatom. Mikor ebédért mentem, találkoztam a BMV-és Lacival. Mondta, Ő már sehova sem megy. Tegnap mentem a nyugdíjasoknak adott segélyért. Kilenctől adják tizenöt harmincig a házasságkötő  teremben. Mentem  fél egykor. Nyitom a termet. Senki. A portás hölgy kérdi, - segíthetek?  Megismert, ahogy közelebb jött. Azt mondja: ebéd szünet van. És nem is itt osztják, hanem a Kabay teremben. Gyere vissza egykor. Na, addig kimegyek, és megnézem a Nyugatit. Mentem. Elkezdett sűrűn esni az eső. Jegyzem meg. Egész nap így volt. Ha indultam valahová, kezdett esni az eső. Lementem az alsó betonig. Semmi halmozgás. Ma szép napos idők voltak. Közbe jöttek dógok (a dógok mán-csak ilyenek). Kettőkor mentem ki. Megálltam fenn. Na, kipakolgattam. Megint vittem annyi cuccot, hogy rosszabb boltokban nincs annyi. Ott beszélgetek a gátőrrel, miközben dobálgatok egy vörösréz Gyuszi-kanalat. Egyszer csak odavág. Bevágáskor megszólal a fék.. Hajlik a bot, nem jön feljebb a szerelék. Még egyszer megszólal a fék, és nyomja magát lefelé. Aztán vége. Jókor vágtam be. Akadt, és semmi. Jani nagyon izgalomba jött. Legalább láttuk volna. Hogy görbítette a botot! Többféle gumit bevetek. Mindre van koppintás, vagy ránehezedés, de semmi sem akad. Egy gyöngyházfényű nagy twisztert keményen meg üt. Jól lehúzza jig fejen a műcsalit, de ez sem akad. Sok olyan is volt, hogy koppan, és mire bevágok semmi. Végül egy gyöngyházfényű halat teszek. Keményen megfogja, és ki is veszem. 58 deka. Mérete, 38 centi. Mindegy, nem betliztem. Közben a nap lebukott. Innentől semmi. Jön egy spori. Eddig egy koppanás. Nem idevalósi. Azért jött, mert itt süllőt, és csukát lehet fogni. Mondtam, hogy itt tavasszal látni süllőt. Ősszel, csak a fejet láttam 3 éve, amit a vidra itt hagyott. Egymás szomszédságában pergetünk. Na, volt egy pöccintésem. Korrigálok. Algák vannak a twiszter fejen. Megyünk tovább, ellenkező irányba. Cserélgetek, de sehol semmi. Egy helyen véletlenül belépek a vízbe. A jobb lábam, nagyon hideget érez. Na, ez a csizmám is lyukas. Megyek vissza a kocsihoz. a Spori is jön. Beszélgetünk, kábé 20 percet. Sok közös ismerősünk van. A jobb lábam eléggé fázik. Hazafelé, még a háziorvosnál is álldogálok, vagy 20 percet. Igaz félcipőben vagyok, de a zokni ugyanaz. Otthon 3 cent 2018-as birs pálinka. Meleg vizes lábáztatás. Utána még egy centes. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr9918374827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása